Плекати стійкість у закладах освіти

Школи, вузи та інші заклади освіти є важливими осередками життя дітей та молоді – і вони є важливим джерелом їхньої стійкості. Наша команда разом з Міністерством освіти та науки працює над розробкою програм плекання стійкості у школах та вузах. На даній сторінці з радістю ділимося підготовленими ресурсами по даній темі.

Резилієнтні класи: плекаємо стійкість у школі!

У ці непрості часи війни, коли уся наша країна перетворюється у «пункти незламності» – ми усвідомлюємо, наскільки важливо, щоби для наших дітей насамперед школи були отакими «фортецями стійкості». А тому так важливо плекати стосунки у школах – адже у єдності наша сила! А тому так необхідно свідомо скерувати освітні зусилля на зміцнення в педагогах та в учнях і їх батьках складових психологічної стійкості, інтеграції практик стійкості у навчальну програму. І звісно – бути чутливими до тих дітей, які потребують фахової помочі – щоби вчасно виявити, підтримати, а при потребі скерувати за належною спеціалізованою допомогою.  З метою підтримки укріплення наших шкіл у такі «фортеці духу та сили», ми розробили цей тренінг у співпраці з МОН України – і його скорочену онлайн-версію пропонуємо вам на даній сторінці.

Матеріали тренінгу "Резилієнтні класи"

Радо ділимося навчально-методичними матеріалами тренінгу – сподіваємося вони будуть для вас не лише ресурсом для власного навчання, але й джерелом корисних ідей та натхнення для проведення відповідних освітніх програм у ваших установах.

Мистецтво плекання стосунків у класі

Сила нашої стійкості – це сила наших стосунків. Стійкість учнів – це сила їх зв’язків з вчителями та ровесниками. Відтак, щоби бути місцем плекання стійкості – школа має бути місцем плекання стосунків, місцем розвитку стосункової майстерності!

Цінності, які об'єднують клас

Наша стійкість іде з нашого відчуття цінностей. Тож наше важливе завдання – допомагати дітям відкривати наші цінності та жити згідно них. Цінності мають звучати у наших школах – вони є джерелом нашого натхнення та сили!

Плекати в учнях навички регуляції емоцій

Почуття мають важливі функції, вони мобілізують нашу енергію, допомагають розуміти наші потреби та комунікувати іншим. Школа є важливим місцем плекання в учнях емоційної компетентності!

Плекати корисне мислення в учнів

Школа не лише вчить знань – вона також покликана вчити мислити. Здатність мудро мислити в складних життєвих обставинах є важливим компонентом психологічної стійкості і нам важливо плекати в учнях це вміння мислити у критичний, вільний, корисний спосіб!

Навчальні відео до тренінгу "Психологічне консультування у школах"

У доповнення до попереднього тренінгу ми розробили навчальний модуль для шкільних психологів про КПТ-модель психологічного консультування у школах. Дана модель базується на науковообґрунтованих техніках когнітивно-поведінкової терапії і дозволяє застосувати безпосередньо у школі ряд важливих втручань для підтримки учням та їх рідним, що стикаються з викликами війни і не тільки, зміцнити їх стійкість, надати необхідну підтримку, скерувати при потребі за більш спеціалізованими формами допомоги.

Додаткові інформаційні ресурси

Школа відіграє важливу роль у підтримці психологічного розвитку дітей та їх психічного здоров’я. Роль школи не лише у плеканні стійкості, але також у вчасному виявленні проблем, наданні підтримки та при потребі скеруванні за необхідною фаховою допомогою. Публікуємо тут посилання на окремі додаткові ресурси на  тему поширених розладів та проблем у сфері психічного здоров’я дітей та молоді, а також інші корисні ресурси для освітян.